tiistai 7. syyskuuta 2010

Vauvalle ensisänky


Meillä oli Sulolla kaksi aivan ihanaa vauvan sänkyä.Harmittaa ihan hirveesti kun myin ne pois kun muutettiin tänne.Ihan tilan puutteen vuoksi.Nyt olis niitä molempia tarvinnut.Kun tilaa on vähän ajattelin tilata täältä vuokra sängyn vauvalle ensisängyksi.

Kunnes...Viime viikolla kävin Romuritarin sivuilla ja näin siellä oikeasti vanhan sairaalasängyn vauvalle.Jippii,vielä parempi mulle:)Sänkyä pitää hieman fiksata. Öljyä pyöriin ja me maalataan sitä hieman.Patjan käyn hakemassa sänkyyn paikallisesta verhoomosta.Saa sitten oikean kokoisen.Laitan kuvaa sitten valmiista sängystä tänne.


Otin sitten kuitenkin äitiyspakkauksen...Sitä odotellessa...
(Kuva:www.kela.fi)



13 kommenttia:

  1. Meillä on myös tuollainen oikea sairaalasänky. Pohja on vain puusta ja siihen olenkin kirjoittanut molempien lasten nimet. Nyt sänky on jemmassa ja odottaa mahdollisia siskon lapsia. Ja jos joskus saadaan isompi koti, olisi tuo kiva vaikka tytön pehmoleluille ym.
    Edullisesti sait tuon omasi, jos vertaa tuohon vaavin vuokraan.

    Mistä tuo ihana muhkea täkki on?

    -Hanna

    VastaaPoista
  2. ihana sänky. :) ja uusi pakkaus näyttää kivammalta ku viimevuotinen.. meijänki vauva kohta jo vuojen.

    VastaaPoista
  3. Ihania vauvasuunnitelmia! Sänky on just kiva, samoin ekan kuvan täkki♥

    Teillä vietetään siellä ihanaa aikaa..!

    VastaaPoista
  4. Oi, mullekkin vauva, pliis;) Ihania kuvia♥

    VastaaPoista
  5. Hanna:Niin mäkin ajattelin niille edellisille sängyille että niissä olis voinu pitää jotain lehtiä tai pehmoleluja tai jotain mutta kun ullakollekaan ei mahtunu.Joo ei ollu paha hinta ollenkaan. Täkki on ostettu joskus kauan sitten ihana livingistä.untuvapeitto.

    Jenna:Mä olen myös ottanut 06 ja 08 pakkaukset silloin aikoinaan.Jotenkin sitä kuitenkin sit odottaa et pääsee penkomaan.Aion säästää sitten noi makuupussit kaikille lapsille muistoksi.

    Teija:Musta tuntuu jotenkin hassulta kun en ole oikeestaan yhtään valmistautunut vauvan tuloon.Onnia kun odotin olin kuulemma kauhee hössö;)Sanoi mun mieheni:)En mä ole mitään ostanut valmiiksi.Jotain vaatteita.Nyt on jotenkin vaan niin eri juttu kun voin kävellä prismaan ja apteekkiin vaikka aamutossut jalassa.Kaikki on tossa vieressä sen kun käy hakemassa.

    Mari:Kyllähän teidän uuteen kotiin mahtuis vaikka kuinka monta lasta lisää:)

    VastaaPoista
  6. Voi kuinka mahtava sänky, minäkin haluan tuollaisen!

    VastaaPoista
  7. Oih ja voih... :) Minäkin niin toivoisin kolmatta! Meillä sängytikin olisivat vielä tallella. Esikoiselle ja kuopukselle molemmille otin pakkauksen ja luulenpa että kolmaskin saisi jos olisi tullakseen! :)

    VastaaPoista
  8. Voi ihanuus! Siskoni vuokrasi juuri kaksosille alakertaan pari tuollaista vaavisänkyä ja ihanasti kuluneita olivat nekin. Tosin oma on aina oma!
    Ihan vauvakuumetta pukkaa!

    VastaaPoista
  9. Ihanuus sentään ! Ja mikä täkki ! Minulle kanssa :)

    VastaaPoista
  10. Oi miten ihanalta näyttää. Meille kanssa tulevalle lapselle vanha rautasänky ja olen kovasti pohtinut, että mistä saan patjan siihen. Kiitos siis vinkistä. Mistä materiaalista ajattelit patjaa? Millainen pohja teillä siinä sängyssä on? Meillä on siis päästä vedettävä se sänky, joten lapsi mahtuu aikas isonakin siihen sitten. Meillä tuunauksen alla se tällä hetkellä, maaleja ja ruostetta irroitellaan siitä. Raudasta on meillä se pohjakehikko tai miksi sitä nyt sitten kutsutaankin.

    VastaaPoista
  11. Helena:Sängystä tulee ihan kiva kun laittaa sen kuntoon:)
    Hanna:En mä varmaan kaikkia vaatteita ole koskaan käyttänyt niistä pakkauksista.Silti olen ottanut.Kiva kun jotain ilmaiseksi saa.Mä olen aina kova myymään kaikkee mun juttuja pois.Sitten joskus kaduttaa myöhemmin.
    Emilia:Mä olisin joo todellakin vuokrannut sen sängyn.Siihen hän tulee aina uusi patjakin mukana vauvalle.Mä taas sitten myyn ton sängyn pois kun en enää tartte sitä.Ei se vauva siihen kuitenkaan kauheen montaa kuukautta mahdu.
    Niina:Täkki kun on untuvaa sitä ei voi vesipestä.Mä olen vähän varjellut sitä:)
    Villasukka:Sieltä paikallisesta verhoomosta olen joskus hankkinut siihen meidän vihreään vanhaan lastensänkyyn myös patjan se on joku 140cm pitkä ja 60 leveä se maksoi joku 30 euroa.Ihan tavallista paksua vaahtokumia.Sen voi sitten vaikka päällystää.Etola myy myös patjoja eri paksuisia sen mittaisia ja leveitä mitä haluaa.Vauvan sängyssä on ihan rauta pohja ns.ristikko pohja. Päästävedettävät lasten sängyt ovat kyllä tosi käteviä. Meilläkin toinen lasten sängyistä on sellainen.
    Teidän sängystä tulee varmasti ihana:)

    VastaaPoista
  12. Kiitos kovasti vinkeistäsi. Mä olen kovasti miettinyt, että mistä mä sitä patjaa metsästäisin. Nyt tiedän mitä tehdä, jahka saadaan se siihen malliin vaan, että voidaan patja ostaa. :)

    VastaaPoista
  13. Aivan ihana sänky! Olis meillekkin kelvannut :)

    VastaaPoista